Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Mira börjar bli tjock...

Av lise-lotte allard söderblom - 28 oktober 2008 17:06

Hon får mat tre gånger om dagen nu, i stället för två. Hon orkar inte äta så mycket vid varje mål längre. Men det är inget fel på aptiten annars...!

Börjar få rejäla juver nu också, och är lugnare än vanligt...


Hon har börjat leta efter en lya, så i kväll ska Danne snickra en valplåda där hon ska få sova från och med i morgon.

Mira är mest inne nu, ibland vid vackert väder får hon ligga en stund i kattrastgården, där finns ingen koja att demolera...men hon har börjat gräva när hon ligger där så det är nog slut med det också...Jag rastar henne ofta och hon verkar nöjd med det och att få vara ute med mig på gården och gå en lugn promenad då och då.


Jag vill inte att hon och Giza ska hålla på och busa med varandra, Giza kan komma i full fart och springa rakt in i Mira och det vore ju inget vidare nu tycker jag. Mira verkar inte heller ha något behov att leka med Giza längre.


Nedan en bild på Mira som jag tog i fredags. Här ser man att hon börjar bli rund om magen ! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Kicki o Myran har tävlat elitspår med 583 poäng och cert ! Jättestort Grattis till er, ni e superduktiga ! Myran är även en bra mamma, avelstik på Kickis kennel "Kickwas".   Arrak jobbar nu som polishund. Han har tillsammans med sin förare Joha...

Av lise-lotte allard söderblom - 11 februari 2011 20:22

I går L-testades Arrak, lämplig att provas som väktare/polishund ! :) ...

Av lise-lotte allard söderblom - 17 januari 2011 19:01


    Nu har svaret kommit från Axxons obduktion. Han hade en mycket ovanlig och mycket aggressiv form av skelettcancer. Det går inte att utesluta ärftlighet. Forskarna kan dock inte ge några råd angående avel på kullsyskon etc. då man inte vet tillräc...

Av lise-lotte allard söderblom - 1 december 2010 19:01

Fina, härliga Axxon har fått vandra över regnbågsbron.... Bara två år gammal.   Han hade cancer, en elakartad tumör i magen. Känns helt fruktansvärt och jag lider så med hans ägare. För närvarande vet man inte vilken sorts tumör det var, åt...

Kicki och Myran är nu uppflyttade till elitspår !!! :)     ...

Ovido - Quiz & Flashcards