Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av lise-lotte allard söderblom - 30 oktober 2008 14:04

Är du intresserad av valp ut denna kombination ? Har du några funderingar ? Mejla mig på lottali@bahnhof.se


Valparna kommer sannolikt att passa för många olika aktiviteter/tävlingar och till tjänst ! Förutom möjligen utställning på hög nivå....;) Valparna blir ju av brukslinjer och kommer säkert få en sund och bra exteriör med normala vinklar och fint travsteg. I utställningsringen efterfrågas dock bl.a extrem anatomi och ett överdrivet travsteg varför hundar som avlats för detta har störst framgång där. Däremot går det säkert bra att ställa ut hundar ur denna kull på SBK-utställningar och få godkänd exteriör.


Det jag efterfrågar hos dig som valpköpare är att hunden ska få ett aktivt liv med sällskap. Jag vill alltså inte att den ska ligga själv hemma medan du jobbar heltid !

Du ska genomföra MH samt korning (ordnas av mig) eller L-test.

Hunden ska även röntgas för AD/ED.

Jag ser gärna att du tävlar, särskilt i bruksgrenarna. Men det måste inte vara på SM-nivå....

Är du inte tävlingsintresserad så är du ändå mycket intresserad av att aktivera din hund genom olika kurser, spårträning mm. Du kanske även kan vara intresserad av att träna hunden till bevakningshund etc. Eller så är du väktare...Förhoppningen är förstås att några hundar ska passa som polishundar också...

Det är positivt om du har tidigare hunderfarenhet, gärna av "lite rejälare" brukshundar.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards